|   
Contact Us : +6018 243 6288

This seller is currently on vacation.

MEMOIR ZA'BA

RM 45.00
Out of Stock
Model
MZ1
Brand
No Brand
Status
Out of Stock
Delivery Fee
West Malaysia - RM 6.00
East Malaysia - RM 14.30
Rewards
45 Points
Highlights

ISBN 983-41431-4-1

Buku ini adalah projek penyelidikan Institut Peradaban Melayu yang mempertingkatkan nama Institut ini dan Universiti Pendidikan Sultan Idris sebagai institusi akademik yang berwibawa

Product Information

Size (length*width*height): 23cm x 15cm x 1cm

Buku ini merupakan cerita peribadi yang disampaikan oleh Za'ba sendiri dalam satu rakaman audio yang diusahakan oleh Arkib Negara dalam tahun 1970 dahulu. DalamMemoirini terakam riwayat hidup Za'ba seperti yang diceritakan sendiri, menggunakan kaedah first-person narrative.

MembacaMemoirini, kita memperoleh gambaran yang jelas tentang latar belakang kehidupannya sejak dia masih kanak-kanak hinggalah ke tahun-tahun sebelum dia meninggal dunia. Dari riwayat ini juga, kita dapat mengesan perjuangannya dalam membawa pembaharuan ke dalam kehidupan masyarakat Melayu yang dianggapnya "kolot" dan "tidak mahu maju" dari segi pendidikan dan ekonomi. Penulisannya tentang agama Islam, seperti yang diceritakannya sendiri, adalah hasil dari pemerhatiannya terhadap perkembangan Islam di negara-negara Islam yang lain dengan menegaknya aliran pemikiran yang berpendapat bahawa agama Islam boleh membawa umatnya ke arah kemajuan.

MEMOIR ZA\'BA
Shipping Information
ZoneWeightDelivery Fee (RM)
West MalaysiaFirst 3.00 kg6.00
Extra 1.00 kg2.00
East MalaysiaFirst 0.50 kg14.30
Extra 0.50 kg5.10

The returned goods/products will be checked with the receipt together and the goods should be in the good condition. The packaging should also be in original condition in original shipping container as received. If the goods/products has been used or damaged by the customer, there will not be any refund.UPSI Press will also not be responsible if your shipment is lost during the return transit.

Please return your purchase to the following address:
UPSI Press (Pejabat Karang Mengarang)
Bangunan Perpustakaan Tuanku Bainun, Kampus Sultan Abdul Jalil Shah,

35900 Tanjung Malim, Perak


Please contact us at [email protected] or 05-4506464 if you have any questions or doubts.

TOP