|   
Contact Us : +6018 243 6288

Mall
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm

RM 400.00
Quantity
+
Model
product-11042019
Brand
Hexa Food
Status
Available Now
Delivery
Usually ships within 3-7 days
Delivery Fee
West Malaysia - RM 6.00
Rewards
400 Points
Highlights

Will be shipped within 14 working days!!!

Product Information

What's in the box:

1)HEXA Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30g
*Satu tin 30g Caviar dibungkus dalam kotak Thermo Insulated pada Gel Ice pack dan dihantar melalui perkhidmatan kurier profesional.*

HEXA Caviar Siberian Kaluga Hybrid30g sempenaHARI BAPA

Promosikhassempena Sambutan Hari Bapa(Pre-order) padatahun 2019. Siapa cepat diadapat kerana stok sangatterhad!!!

Hari bapamerupakanhari yang sangat istimewabagisemua bapa di dunia. Iniadalah masa yang sangat sesuai untuk kitamenghargai setiap pengorbanan BAPAkita yang telah menjaga kita sejak kecil.

Kenapa Caviar?

Setiap tahun, kita akan menghadapi masalahketandusan ideauntuk mencari hadiah yang sangat berharga dan istimewa untuk diberikan kepada bapa tercinta.

Sudah tiba masanya untuk memberikan beliaupengalaman yang indah dan berharga denganHEXA Caviar Siberia.

Produk:HEXACaviarSiberian Kaluga Hybrid30g

Penerangan

  • Hadiah terbaik untuk orang tersayang. Berikanmereka pengalaman berharga seperti yang lain!
  • TRUE KALUGA HYBRID roe, tidak mengandungi pengawet.
  • Warna hitam/kelabu dan sedikithitam/coklat.
  • Mentega dan Garam Laut.
  • Halus.
  • Penghantaran akan dilakukan di bawah jagaan yang telah dikhaskan dengansuhu yang telah ditetapkan.
  • Penghantaran secara PERCUMA.
  • Produk ini mesti disimpandi tempat yang dingin.
  • Produk ini adalah OEM untuk Hexa Food Sdn Bhd.
  • Produk Malaysia.

Caviar adalah telur ikan yang disaring untuk menghilangkan tisu lemak dan saraf dicampurkan dengan garam tanpa iodized. Ini adalah kaedah pemeliharaan dan pengawetan yang masih digunakan sehingga hari ini. Caviar dianggap sebagai makanan istimewa dan biasanya dijadikan sebagai hiasan dalam makanan atau spread.

Caviar ataupun dikenali sebagai Black Gold adalah salah satu dari makanan yang termahal di dunia. Harganya boleh mencecah sehingga USD 35K Per Kilo.

Pada kurun ke-19, Caviar bukanlah sesuatu yang popular. Ia terlalu banyak sehingga diberi secara percuma. Di Europe pada waktu itu Caviar diberi makan kepada haiwan ternakan ataupun dibiarkan di buang di laut.

Caviar sangat sukar untuk dijumpai sekarang, untuk dapatkan yang asli ia haruslah telur dari baka Kaluga Hybrid. Terdapat 27 spesies di Amerika utara , Europe dan Asia. Namun kerana terlalu banyak tangkapan dan kemusnahan habitat, IUCN (International Union for Conservation of Nature) meletakkan 18 dari spesies diletakkan dalam RED List spesies terancam menjadikan Kaluga Hybrid haiwan paling kritikal terancam berbanding spesies lain.

Pada kurun ke-20, kesukaran untuk mendapatkan ikan dan telurnya secara tidak langsung telah menaikkan nilai pasarannya, seekor ikan mengambil masa 8 hingga 20 tahun untuk matang bergantung kepada spesies ikan tersebut.

Majoriti caviar datang dari ladang sturgeon. Pada tahun 2004 hanya ada dua ladang sturgeon di dunia tetapi kini terdapat lebih dari 2000 ladang sturgeon.

Caviar secara traditional dihasilkan dari tempat seperti Russia atau Iran tetapi semenjak beberapa tahun lepas, beberapa dari caviar terbaik di dunia datang dari China. China kini telah menjadi pengeluar 60% dari pasaran dunia dan menjadikan China pengeluar terbesar di dunia.

Cara makan gaya French:

  • cara untuk makan Caviar gaya French adalah dengan meletakkan di bahagian belakang tapak tangan kerana suhu tangan akan panaskan Caviar secara perlahan.
  • Jangan gunakan sudu besi kerana ia akan merosakkan rasa Caviar. Kebiasaannya dimakan menggunakan sudu dari bahan semula jadi seperti kayu, tulang ataupun sudu yang dibuat dari kulit cengkerang Mutiara.
  • Pertama sekali Caviar harus dimakan terus secara kosong tanpa tambahan bahan lain
  • Caviar haruslah dimakan sewaktu ia sejuk supaya rasa kekal segar.
  • Untuk pertama kali makan Caviar jangan kunyah tetapi tolak Caviar ke lelangit mulut menggunakan lidah supaya ianya pecah dengan lembut.

Bahan-bahan

Siberian Kaluga Hybrid roe

Cara Penyimpanan

Produk ini sangat sensitif. Oleh itu, ianya mesti disejukkan apabila diterima. Caviar di dalam tin yang tidak dibuka boleh bertahan sehingga 2 bulanjika suhu dikekalkan pada 2C. Digalakkandiambil dalam tempoh 3 hari selepas membuka tin.

Kami mengesyorkan anda menyemak saluranHexa Food YouTube"https://www.youtube.com/user/HexaFood"atau halamanInstagram"https://www.instagram.com/hexafood/"untuk video resipimudah.

Welcome to HEXA Online Herbs & Spices Shop!

Here you are able to find most of our products and purchase through this easy channel.

No more hassle of visiting supermarkets only to find that the herbs and spices that you need is outta stock =(

With access to all of these ingredients, you are now equipped with what any other chefs have. Use our ingredients, whip up a fantastic dish, make everyone awe, and we will be proud.

Wanna know more about our company?

You can visit us at www.hexafood.com or here's a short story

Our company was established in 1997. From a humble setup of manual types of machinery, today fully automated grinding and packaging types of machinery are used to meet our growing business demands.

It is our goal to make "Krisanya" & "HEXA" household brands that define Quality, Affordability, and Taste.

We manufacture a wide range of products such as Spices, Seasonings, Marinates, Herbs, Flour & Curry Powder. Our current sales channels include the Retail (hypermarket, supermarket, mini market, etc), Food Service and Online too. Any question regarding our products, you can email us at [email protected]

That's it!

Our new Singapore online store offers variety of seasoning mix and authentic Indian spices. Get the highest quality herbs, ground mix spices and all the amazing fusion of flavours in our Singapore spice blend online store. Purchase your favourite seasoning mix from one of the best Asian spice shops. Check out our Blog and YouTube channel and find variety of recipes using taco meat seasoning mix, burger seasoning, chicken fry seasoning, vegan seasoning premix to add flavour and aroma to the foods. Lets pick up the best condiments from your kitchen spice rack and make a nice home-cooked meal together. Bon Apptit!

For checking the Caviar SiberianKaluga Hybrid recipe click on the link below:

https://www.ebaza.com.my/egg-with-caviar-recipe

HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
HEXA Malaysian Fresh Caviar Siberian Kaluga Hybrid 30gm
Shipping Information
ZoneWeightDelivery Fee (RM)
West MalaysiaFirst 1.00 kg6.00
Extra 1.00 kg1.00
TOP